کف کردن آب استخر

کف استخر

کف استخر


انتظار دارید حباب های زیادی از جت های برگشتی استخر شما بیرون بیایند. آنها در واقع زیبا به نظر می رسند . اما این حباب ها با تجمع روی سطح تبدیل به کف کردن آب استخر می شوند. این مورد با افزایش دما تشدید می شود.

گروه مهندسین استخرچی سازنده انواع استخر های فایبرگلاس و بتنی در ایران.

تیم مهندسین استخرچی با بهره گیری از دانش روز نگهداری استخر و موتورخانه آماده هرگونه مشاوره و همکاری با شما عزیزان می باشد.

جهت هماهنگی و مشاوره با ما تماس بگیرید.09120215694-02146087232-02146087252

کف استخر
کف استخر

علت کف کردن آب در استخر چیست؟

در نگاه اول ، فقط ممکن است حباب های هوا در استخر شما به نظر برسد. اما کف استخر بیش از هوا تشکیل شده است. یافتن علت کف کردن آب استخر معمولاً به این معنی است که بار آلی زیادی در آب وجود دارد.

به عبارت دیگر ، مواد آلی بیشتر از مقداری است که می تواند در آب حل شود یا توسط ضدعفونی کننده ریشه کن شود. این امر باعث “ضخیم شدن” آب می شود. در حالی که حباب  هوا سبک هستند و کشش سطحی زیادی ندارند ، آنها به راحتی با کمترین اعمال نیرو ظاهر می شوند.

همانطور که آب استخر توسط  دهش جت تحریک می شود – یا حتی با یک جریان آرام روی سطح ایجاد می شود، سطح جباب از مواد آلی تشکیل شده است ، بنابراین پیدایش آنها به آسانی انجام نمی شود. در عوض ، آنها روی سطح باقی می مانند و کف می شوند.

 چه عواملی باعث کف کردن آب  استخر می شود؟

هر چقدر هم در مورد تمیز کردن استخر و متعادل نگه داشتن آب هوشیار باشید ، ممکن است گاهی اوقات با کف استخر روبرو شوید. این به این دلیل است که از منابع بی ضرر و حتی گاهی خود مواد شیمیایی استخر تأمین می شود. محصولات مراقبت از مو برای ورود آلاینده های آلی به استخر ، نیازی نیست که یک تن ژل یا اسپری مو داشته باشید. حتی فقط بقایای باقی مانده توسط شامپو و نرم کننده شما می توانند در نهایت به اندازه کافی جمع شوند تا به مشکل کف کردن آب استخر تبدیل شوند.

نحوه رفع کف کردن آب استخر : استخر خود را ترجیحاً با  کلر شوک دهید. سوپرکلرینگ آلودگی ها را ریشه کن می کند و به شما کمک می کند تا آب استخر شما به حالت طبیعی و شفاف برگردد. در صورت تمایل می توانید از شوک ph هم استفاده کنید ، اما ممکن است بهترین نتیجه را نداشته باشید.

روش جلوگیری از کف کردن آب استخر: حتماً موهای خود را هم بعد از شستشو و هم قبل از ورود به استخر خوب بشویید. اگر کالاهای زیادی مانند موس ، خمیر ، یا اسپری مو در موهای خود دارید ، در واقع شستن آنها و سپس خوب شستشو آنها حتی بهتر است.

به همه محصولات دیگری که هر روز به بدن خود می زنید فکر کنید. دئودورانت ، لوسیون ، آرایش ، عطر یا ادکلن همگی باعث آلودگی های آلی و کف کردن آب استخر  شما می شوند. چگونه آن را برطرف کنیم

کف جکوزی
کف در جکوزی

  در مورد مواد شوینده لباس نیز همین طور است. لباس شما بعد از شستشو و خشک شدن هنوز بوی شوینده می دهد؟

نقش صابون یا شوینده لباسشویی در کف کردن آب استخر

بله ، حتی ماده ای که برای شستن لباس های خود استفاده می کنید می تواند روی پوست شما اثر بگذارد. بعد از اینکه شما به استخر می روید این ذرات هر چند کم وارد آب استخر شما می شوند و با در نطر گرفتن تعداد افرادی که وارد آب میشوند تشدید می شود. معمولا مشکل کف استخر بیشتر در جکوزی های اتفاق می افتد.
جکوزی ها به دلیل دمای آب بالا و باز کردن منافذ پوستی ،باعث جدا شدن این ذرات به همراه چربی به آب میشوند.

 همچنین شما می توانید برای از بین بردن فوری کف استخر خود از آنتی فوم ها استفاده کنید. آنتی فوم ها محلول هایی هستند که بسته به شرایط شما دارای کاربرد های مختلفی هستند. این روش بصورت فوری در جلوگیری از کف کردن آب استخر بوده و با رعایت نکردن پارامتر هایی که در ادامه مطلب عنوان شده است،کارایی خود را از دست می دهد.
ما به مشتریان خود استفاده از این محلول ها جهت جلوگیری از کف کردن آب استخر را بصورت دایم توصیه نمیکنیم.
آنتی فوم
نقش فوری آنتی فوم در جلوگیری از کف کردن آب استخر

 سه راهکار برای از بین بردن کف آب استخر

  1. دوش گرفتن قبل از شنا اولین کاری که باید انجام شود این است که قبل از ورود به استخر از شناگران خود بخواهید که سریع دوش بگیرند: این باعث پاک شدن هرگونه لوسیون یا محصولی که ممکن است روی آن قرار بگیرند و می تواند در آب جمع شود می شود.
  2.  استخر خود را تمیز کنید!  استخر خود را تا آنجا که ممکن است تمیز نگه دارید ، شیمی خود را مرتباً چک کنید و ماهانه یک بار در هنگام استفاده منظم شوک کلر دهید.  اگر سطح شیمی شما متعادل باشد ، کنترل مواردی از این قبیل بسیار آسان تر است.
 3.شاید پارامتر های آب استخر آنطور که باید متعادل نیست. ممکن است تنظیمات آب استخر شما به درستی صورت نگرفتنه باشد. یا شاید شما سعی داشتید مقداری پس انداز کنید و ارزانترین مواد شیمیایی را که می توانستید بخرید.

گروه مهندسین استخرچی سازنده انواع استخر های فایبرگلاس و بتنی در ایران.

تیم مهندسین استخرچی با بهره گیری از دانش روز نگهداری استخر و موتورخانه آماده هرگونه مشاوره و همکاری با شما عزیزان می باشد.

جهت هماهنگی و مشاوره با ما تماس بگیرید.09120215694-02146087232-02146087252

سه پارامتر مهم برای جلوگیری از کف کردن آب استخر
  • قلیایی بودن آب
  • ph آب
  • سختی کلسیم
  • استفاده از آنتی فوم ها
 ابتدا قلیایی بودن را متعادل کنید. باید بین  (ppm) تا 150 ppm تا 125 ppm  باشد.
سطح pH را متعادل کنید. باید بین 7.4 تا 7.6 باشد و 7.5 ایده آل  میباشد.
سطح سختی کلسیم را متعادل کنید. باید باشد: بین 175 ppm و 225 ppm برای استخرهای وینیل و فایبرگلاس، بین 200 ppm و 275 ppm برای استخرهای بتونی و گچی در نظر گرفته شود. وقتی سطح کلسیم خیلی پایین می آید ، آب خیلی نرم می شود و این منجر به تولید کف می شود. افزایش دهنده سختی کلسیم را اضافه کنید یا به سادگی کلرید کلسیم را به استخر خود اضافه کنید. برای افزودن مقدار صحیح ، دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید.
پس از آنکه تنظیمات پارامتر های آب استخر را انجام دادید کمی منتظر باشید و ببینید کف آب استخر پراکنده میشود یا خیر؟ در صورتی که کف ها پراکنده نشدند حتما باید از شوک کلراستفاده کنید. 
 آب استخر خود را مرتباً آزمایش کرده و متعادل نگه دارید. همچنین ، مواد شیمیایی استخر را از مارک های معتبر ، شناخته شده یا مستقیماً از فروشگاه استخر یا متخصص نگهداری استخر بخرید.
برای دیدن ویدیو های آموزشی بیشتر به کانال آپارات استخرچی مراجعه فرمایید.

گروه مهندسین استخرچی سازنده انواع استخر های فایبرگلاس و بتنی در ایران.

تیم مهندسین استخرچی با بهره گیری از دانش روز نگهداری استخر و موتورخانه آماده هرگونه مشاوره و همکاری با شما عزیزان می باشد.

جهت هماهنگی و مشاوره با ما تماس بگیرید.09120215694-02146087232-02146087252

 

نظر خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *